Од несреће на железничкој станици у Новом Саду, време као да је стало за предузеће Инфраструктура железнице Србије. Та државна компанија је управљач железничком инфраструктуром, као и инвеститор радова на реновирању станичне зграде чија се надстрешница обрушила и у смрт одвела 15 људи.
Наиме, последња вест објављена на сајту Инфраструктуре железнице је управо обавештење дато 1. новембра. Насловљена је „Несрећа у железничкој станици Нови Сад“.
Како је наведено у објави, „у железничкој станици Нови Сад, данас у 11.50 сати, дошло је до пада бетонске надстрешнице станичне зграде“.
„Према досадашњим информацијама, у овој несрећи има повређених.
Надстрешница која је пала на уласку у станицу Нови Сад није била предмет реконструкције у оквиру радова на обнови станичне зграде као део пројекта изградње брзе пруге Нови Сад- Суботица.
У оквиру реконструкције рађена је унутрашњост станице, кров и фасада изнад и испод надстрешнице.
Железнички саобраћај у станици Нови Сад је у прекиду, а возови саобраћају из правца Београда до станице Петроварадин.
Инфраструктура железнице Србије жали због несреће која се догодила, а узроци и сваки нови детаљ из истраге биће одмах саопштен“, стоји у саопштењу које је последња објава на сајту.
Информације важне за безбедност
Иначе, ово предузеће било је до тог 1. новембра познато као једно од оних које редовно обавештава јавност о активностима.
То се може видети и по претходним објавама на сајту Инфраструктуре железнице. Практично није било месеца без неколико објава, а посебно су за јавност биле важне оне о оштећењима на железничкој инфраструктури, као и информације за грађане о потенцијалним опасностима.
Међутим, од 1. новембра вести више нема.
Нема ни информације да је Влада Србије именовала Владимира Максимовића за вршиоца дужности генералног директора. О томе је јавност упозната преко Службеног гласника и медија.
На питање упућено портпаролу Инфраструктуре железнице Србије, зашто се престало са објављивањем информација на сајту предузећа, Форбес Србија није добио одговор.
Сајт се ипак ажурира
Међутим, да сајт није заборављен може се видети детаљнијом претрагом. Тако се у секцији О нама може уочити да је постављена информација о једној од промена на челу прдузећа.
На овом месту је објављено да је Влада Републике Србије 29. новембра разрешила Јелену Танасковић.
У тој објави додаје се да је 2. децембра на седници Скупштине Инфраструктуре железнице Србије донета одлука којом се овлашћује Одбор директора предузећа да „предузима све правне и фактичке радње неопходне за делотворно и ефикасно обављање делатности и безбедност функционисања железничког саобраћаја“.
Ова одлука важила је до именовања законског заступника компаније, али ни у овом делу сајта нема информације о именовању новог в.д. директора.
Ипак, оно што је важније, промене су заведене у Агенцији за привредне регистре. Тако је 4. децембра регистровано разрешење Јелене Танасковић са места законског заступника предузећа. Два дана касније, у АПР-у је заведена одлука о именовању Владимира Максимовића.
Активности се настављају
За разлику од постављања вести, друге активности се реализују. Тако се на Порталу јавних набавки може видети да је предузеће од несреће у Новом Саду досад расписало 14 поступака. Међу њима су тендери за набавку различитих врста добара као што су материјали и алат, радови на неколико објеката и различите услуге.
Једна од тих услуга требало је да буде и израда елабората о оцени стања конструкције станичне зграде. Међутим, како је јуче објавио портал 021.рс, а што се може видети и на Порталу јавних набавки, поступак је мање од две недеље након расписивања обустављен. Како се може видети из документације, за посао вредан 30 милиона динара без пореза није било понуда. Понуде су, према информацијама портала, тражене од предузећа Машинопројект копринг и Факултета техничких наука.
Иначе, меру оцене стабилности станичне зграде наложила је републичка грађевинска инспекторка која је изашла на терен 1. новембра. Инфраструктура железнице проследила је овај налог стручном надзору и извођачу- Али, кинески конзорцијум се позвао на одредбе уговора, као и на меру инспекторке да тај посао не може да обавља извођач радова.
Текст: Форбес Србија