Одбор за Хитна питања ФСС усвојио је Нацрт новог Статута ФСС и дао га на јавну расправу. На сајту ФСС наведено је да ће јавна расправа трајати месец дана, од 28. априла до 28. маја, а да се примедбе и сугестије могу доставити до 16. маја.

У старту се суочавамо са неправилностима и лошим математичким прорачуном ФСС.

Нејасно како је ФСС израчунао да од 28. априла до 16. маја има месец дана, али ме не би чудило да изгласају да између та два датума заиста има месец дана.

Члан 88 Статута ФСС дефинише: „Комисија за правна питања подноси извештај Извршном одбору који утврђује нацрт Статута“. Дакле, простим читањем је јасно да Одбор за хитна питања није имао надлежност да утврдјује Нацрт Статута ФСС из два разлога.

Први, то је супротно члану 88 Статута ФСС, а други чињеница да је надлежност Одбора за хитна питања ФСС дефинисана чланом 58 Статута ФСС у коме је наглашено да одлучују само по питањима која захтевају хитно одлучивање. Шта је за ФСС хитно одлучивање? Да ли је то Нацрт новог Статута ФСС, или се иза тога крију друге намере? Хитност у овом случају не постоји, нарочито због неспорне чињенице да је Статут ФСС најважнији правни акт ФСС и да се не може мењати или усвајати по хитном поступку.

У претходних осам и по година ово ће бити четврта измена Статута ФСС. Прва је усвојена 31. октобра 2016, друга 27. августа 2017, трећа 29. новембра 2021, а четврта ће бити на наредној Скупштини ФСС. Ниједна фудбалска асоцијација у свету није имала четири измене Статута у тако кратком периоду.

Славиша Кокеза ФОТО: Фонет

Заправо, у Србији се не мења Статут ФСС да би се унапредила фудбалска игра, једини разлог за измене је да се ојача моћ оних који су на позицији моћи у датом тренутку.

Тако је Славиша Кокеза одмах по именовању за председника ФСС 2016. године, изменио Статут ФСС на начин да га једино може сменити „виша сила“. Годину дана касније, 2017. године, Славиша Кокеза је још једном мењао Статут ФСС да би додатно „ојачао“ своје позиције.

Након оптужби на рачун Кокезе од стране председника државе и оставке председника ФСС, марта 2021, одмах се приступило новим изменама Статута ФСС како би се тадашњим моћницима омогућило да владају вечно. Тада су наишли на одредбу статута која им није у интересу, а то су биле године старости кандидата (70). Да би омогућили тада Ненаду Бјековићу да се кандидује, који је у том тренутку имао више од 70 година, изменили су одредбу којом се укида старосна граница кандидата. Такође су измењени и услови за избор генералног секретара, па практично нико осим Јована Шурбатовића није ни испуњавао услове за њихов план да буду „доживотно“ на функцијама.

После одласка Јована Шурбатовића, поново након јавних оптужби председника државе, за генераног секретара ФСС изабран је Бранко Радујко, који није испуњавао услове за избор предвиђен Статутом ФСС. Кога брига шта пише у Статуту када те на то место поставља држава? Тада Статут ФСС не важи.

Сада је дошло време да нова гарнитура функционера измени Статут ФСС и прилагоди највиши правни акт својим интересима. Нови нацрт Статута ФСС мења члан којим се дефинише избор генералног секретара ФСС, који поново има ограничења за неке будуће цандидате, али то више није ни битно. Једино што је битно је да садашњем генералном секретару одговара, а други нека поново мењају Статут ФСС, ако икада дођу на позицију моћи.

Никада се Статут ФСС није мењао да би уредио фудбал у Србији. Тренери и играчи се и даље понижавају. Веће за решавање спорова даје апсолутну власт ФСС да ради шта хоће и није усаглашен са ФИФА регулативама, нити има минимум обриса независности.

Статут ФСС мења се само за потребе моћника, да би нас неки нови Неша Гуска брукао у фудбалској Србији. Фудбал у Србије је једна велика превара, а народ потпуно оправдано не жели да гледа српски фудбал у коме се све зна унапред.”

Мирко Поледица (извор: Спорт клуб)