Александар Шапић је рекао и да ће градски буџет за 2025. годину бити готово исти као 2023, али у суштини нешто мањи с обзиром на то да су у међувремену повећане плате које се финансирају из буџета.
Нагласио је, међутим, да то не значи да ће се одустати од било ког најављеног пројекта или социјалне мере, укључујући и бесплатан улаз од 1. јануара 2025. године.
„Нисам баш ја толика будала како можда некад изгледа. Кад сам дошао, сетите се да сам тада смањио превоз за 30 одсто. Ја тада нисам желео да кажем који је мој крајњи циљ. Мој крајњи циљ је био бесплатан превоз. Али смо морали да идемо постепено. Да покушамо да читав градски апарат смањи непотребне трошкове (…) Да ли то можемо да издржимо? Није то ништа преко колена донето. Апсолутно да“, уверава градоначелник.
Шапић је појаснио да је могуће да ће бити неких кредита, али „у оквиру снаге града које он има са својим буџетом да то може да исплати“.
„А знате, ако ми успемо за овај мандат да опоравимо сав јавни превоз, купимо сва нова возила, онда можда за пар година неко може и да размишља да врати плаћање јавног превоза. Што можда и не би било нелогично. Али у политици за коју ја сматрам да је исправна, то треба да буде једна од главних социјалних мера, која треба не само да помогне људима да та нека средства могу негде друге да искористе, него и да смање загађење у граду“, рекао је Шапић.
Скупштина града ће данас, најавио је Шапић, дати могућност граду да пређе са тролејбуског на електрична возила.
„Ја сам заговорник тога већ две године, било је ту неких који су сматрали да то можда не треба радити. Ја мислим да тролејбуска инфраструктура и мрежа коче развој града, да нам не омогућавају да мењамо линије у складу са развојем града, да естетски није лепа, да је квалитет те услуге далеко бољи уколико бисте имали чисто електрично возило које данас имамо, да бисте за почетак отворили небо па изнад Славије, изнад Таковске, Светогорске итд. када подигнете главу, не бисте имали паукову мрежу за Спајдермена“, рекао је.
Истакао је да ће, какву год одлуку град да донесе, сва возила јавног превоза у ширем центру града бити еколошка – односно ићи ће или на струју или на гас, а не на нафту или бензин.
„Мислим да су сличне цене (тролејбуса и електричног аутобуса), али ми сад разматрамо различите опције. Оно што ја желим је да се што мање град задужује да би инвестирао у возила (…) Видећемо можда и ту будемо створили неко јавно-приватно партнерство, па неко други буде инвестирао (…) Ако не, ићи ћемо на куповину, то нам изискује још додатно повећање кредитног задужења, али добро“, казао је градоначелник.
Што се тиче раскида уговора са Ластом који је у међувремену повучен са дневног рада данашње седнице Скупштине града, Шапић је рекао да тај превозник више не испуњава стандарде квалитета и исправности аутобуса.
ФОТО: Фонет/Зоран Мрђа