Конзорцијум приватних превозника „БГ Бус превоз“ поднео је захтев за повећање цене рада за аутобусе са погоном на гас за 9,42% док је за аутобусе са погоном на евродизел тражено поскупљење од 5,54%, правдајући такав потез повећањем просечне бруто зараде у Београду и поскупљењем гаса, а овај предлог ће се наћи на следећој седници Скупштине града у петак 19. септембра, сазнаје синдикат “Центар ‒ ГСП Београд”.
Конзорцијум приватних превозника који чине и превозници &ЛЦ Гроуп, АСП Стрела-Обреновац, Банбус, управа града је ангажовала у септембру 2024. године на 84 линије градског превоза, са више од 500 возила, одузимајући притом бројне линије Градском саобраћајном предузећу како би уместо јавног градског превозника ангажовала возила приватних предузећа.

Вредност само овог уговора је чак 171,18 милијарди динара, односно око 1,46 милијарди евра, а ово је већ друго поскупљење које конзорцијум приватних превозника тражи за само годину дана. У овогодишњем буџету града за плаћање превозницима, пре овог поскупљења, већ је намењено невероватних 34,58 милијарди динара, од чега је само у првих шест месеци потрошено 20,59 милијарди динара, што без сумње значи да ће разлика у новцу до краја године морати да се надомести из неких других градских пројеката и јавних услуга како би се покрила давања за јавни превоз, од чега највећи део одлази на приватне превознике.
Док се грађанима нуди „бесплатан јавни превоз“, иза паравана се из градске касе извлаче милијарде које служе за богаћење малог броја људи, тако да Београд издваја петину свог буџета само за јавни превоз. За новац који грађани из буџета плаћају, можемо да имамо јавни превоз као у Бечу, Будимпешти или Прагу, а грађани који свакодневно користе возила јавног превоза знају на ком је он нивоу и да ли уложени новац заиста оправдава услугу коју добијају.

Подсећамо да је и даље неизвесна набавка нових возила за ГСП „Београд“, због бројних тендера који су обустављени, а у оквиру којих је планирана набавка 170 соло аутобуса, 130 зглобних, 100 трамваја и куповина нових тролејбуса и електроаутобуса, због чега је крајње време да се у решавање овог питања укључе и републички органи власти, када већ управа града није у стању да се брине о свом највећем градском предузећу.
СИНДИКАТ ЦЕНТАР ‒ ГСП БЕОГРАД