Много сам волео да возим кад сам био млађи. А сад, покушавам да стигнем на одредиште што пре и што лакше. Зато је ауто пут добра ствар. Ипак, не користим деоницу ауто пута Паковаће-Пожега. Нека, лепо је проћи кроз овчарско-кабласку клисуру. Истина, Дробњак је приликом давања изјаве о сигурности тунела Муњино брдо и Лаз деловао сјајно. Мислим сјајно за неку пародију. НЈегов продуховљен и одлучан израз лица, одисао је самопоуздањем и увереношћу у оно што говори. Дакле ко да не поверује таквом лику?
Можда онај ко се разуме у право и ко поштује правила струке. И ту долазимо како до разлога мог избегавања споменуте деонице ауто пута, тако и до начина владања председника републике. Рецимо, од оне ноћи у Савамали, па до данашњег дана.

Те ноћи у Савамали су да подсетим „комплетни идиоти“ нешто срушили. Најбољи студент у историји правног факултета, који то заправо није, осим што је оне који су рушили назвао „комплетним идиотима“, са чиме бих се могао сложити, рекао је и како би он у сред бела дана багером учинио то исто. Е то видиш, не може тако. Да би се нешто срушило потребна је правоснажна и извршна одлука, које у овом случају није било. Много тога се од тада до данас решавало на начин на који су то решили „комплетни идиоти“. И ту долазимо до деоници ауто пута Паковраће Пожега. Ова деоница је пуштена у рад без употребне дозволе, рецимо баш као и железничка станица у Новом саду. Да би сви разумели, употребна дозвола је документ који потврђује да је објекат, у овом случају деоница ауто пута, изграђена у складу са законом, издаје се након извршеног техничког пријема, након кога сва стручна лица стављају свој потпис. Истина, у децембру прошле године (након пада надстрешнице) влада Србије донела је уредбу којом се уводи појам „пробног рада“, без употребне дозволе. Да преведемо на језик обичног човека, по овој уредби, грађевински објекат пушта се у рад без потписа стручних лица-инжењера. Уредба је иначе подзаконски акт и не би се њом смеле мењати тако важне одредбе закона о планирању и изградњи.
И ево, обећавам, нећу више да смарам са правом. Пробни рад без употребне дозволе значи, пустили смо пут у рад, па ако се нешто деси, десило се, али се ослањамо на основно правило струке „јебига ваљда неће“. Да би се овај пут пустио у рад, стављен је ван снаге правилник о тунелима, или тако нешто, али ко да не поверује одлучном и харизматичном Дробњаку, који сексепилно изговара „ма какав правилник, ја гарантујем“. Е ако он гарантује то наравно мења ствари из основа. Истина, није ми јасно зашто је онда донета одлука да код тунела дежурају ватрогасци и хитна помоћ? Видиш, зато ја не користим ову деоницу. Јер ја сам (немам појма дал сам вам то некад рекао) диван човек, те не желим да ватрогасци и хитна помоћ губе време на мене, а посебно не желим да губе време на моје најмилије.

Председник је на свој начин, који је шармантан и симпатичан све мањем броју особа, саопштио како се отварање ауто пута кочило јер фали један папир, те како су инжењери рекли да се терен око тунела и даље слеже, за 0,1 милиметар. „Не вреди, увек неки папир фали јер неко није нешто потписао и то су сад већ фолирања. Помера се брдо 0,1 милиметар кога завитлаваш…“ рече дипломирани правник, који је тренутно на функцији председника републике. Важно је да подсетимо да ни као председник републике, нити као дипломирани правник, председник није нити надлежан нити компетентан да оцењује шта значи померање брда за 0,1 милиметар, а није надлежан ни за пуштање путева у рад. На све то, инжењери геологије кажу да је померање тла за 0,1 милиметар озбиљно померање, те да предметна деоница ауто пута није безбедна за саобраћај.
Потпуно је јасно да ни много мање значајни објекти од ауто пута не би смели бити пуштени у рад без употребне дозволе, јер овај документ сама му реч каже, потврђује да се неки објекат може безбедно употребљавати. Без њега, шта год то било, није безбедно, дакле нема потписа стручних лица који би потврдили безбедну употребу.

И ово је начин Вучићеве владавине. Он годинама одлучује ко је крив а ко није, шта како и у које доба дана треба рушити, какав је снимак са наплатне рампе, шта и кад треба пустити у рад, какав је значај једног папира, да ли је померање тла за 0,1 милиметар битно или није….
У уређеним државама то тако не може, јер свако ради послове из своје надлежности, оне послове за које је стручан. У уређеним државама инжењери одлучују и потписују технички пријем, иза њега стоје и њима се верује. У уређеним државама хитна помоћ, ватрогасци, Супермен и Чак Норис не дежурају поред тунела.
Добро, уређене државе немају Дробњака. Јер ако он гарантује, онда цела ова моја прича пада у воду…
Братислав Браца Марковић