Само 11 одсто најсиромашније деце у Србији има приступ предшколском образовању, док је 90 одсто осетљиве деце у стручним школама функционално неписмено, изјавила је директорка УНИЦЕФ у Србији Дејана Костадинова на конференцији о инклузивном образовању „Заједно за свако дете“.
Она је истакла да је инклузивно образовање врло важно не само због тога што свако дете има право на образовање, већ и због тога што се Србија суочава са демографским изазовима.
Став према школовању деце са сметњама у развоју и даље негативан
Србија је у протеклих 15 година напредовала у инклузивном образовању, повећан је упис деце са сметњама у развоју, али је став према школовању деце са сметњама у развоју и даље негативан.
Заменица шефа Делегације Европске уније Пламена Халачева истакла је да је један од резултата напретка у инклузивном образовању у Србији оснивање ресурсних центара за асистивне технологије, који пружају подршку деци која имају посебне потребе у образовању.
Влада Србије тврди да жели да свако дете развије максимум
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић истакала је да је инклузивно образовање један од најправеднијих и најкомплетнијих начина подршке сваком сензититивном детету, наводећи да су студије показале да деца која имају потешкоће неупоредиво брже напредују ако су укључене у редовне процесе школовања и у дружење са вршњацима.
Влада Србије инвестира у образовање са идејом да свако дете има шансу да се код њега развије максимум, истакла је Ђукић Дејановић и додала да су инклузивним образовањем укључена не само деца које имају потешкоће у учењу или мобилности, него и деца која су изгубила дом или долазе из ромских породица.