Месец и по дана од спектакуларног отварања деонице ауто-пута Паковраћа-Пожега, почело је затварање тунела Лаз. Саобраћај ће више од месец дана функционисати наизменичним коришћењем једне тунелске цеви. Али, нико не зна шта се у тунелу ради.

Иако је отворен пре мање од два месеца, на ауто-путу Милош Велики, од Паковраће до Пожеге, константно се изводе радови у тунелима. Сада су Путеви Србије, саопштили да почињу радови на обе тунелске цеви тунела Лаз због радова на путу. Али, не и каквих радова.

“Уколико је тунел затворен и саобраћај се пушта на скоро три километра дужине, кроз брдо, где немате ниједан излаз, и оба смера, као путник и возач можете да закључите да се налазите у једном клаустрофобичном простору. Без ниједног обавештања шта се ту ради и какви су излази. А на 2.750 метара нема ниједног у односу на улаз у тунел”, каже за Н1 архитекта Зденка Радовановић.

После неколико година најављивања, почетком јула је отворена деоница ауто-пута ка Пожеги. Али, после само осам дана кренули су први радови у тунелима. И од тада нису ни престали.

“У зони тунела Лаз, 21 дан, радови ће се изводити у десној цеви тунела, док ће се саобраћај одвијати двосмерно кроз техничке службене пролазе у левој цеви тунела. Других 21 дан; радови ће се изводити у левој цеви тунела, док ће се саобраћај одвијати двосмерно кроз службене пролазе у десној цеви тунела”, саопштено је из ЈП “Путеви Србије”.

Проблем се појавио када се сазнало да се земља око тунела Муњино Брдо слеже због клизишта. Али, и сазнања да је ово брдо пуно воде. Зато инжењери нису хтели да потпишу Записник на списак незавршених радова.

“О ризику треба струка да каже, а она се већ изјашњавала. Заједница инжењера се изјашњавала и упозоравала. Исто тако и Саобраћајни факултет. Као и еминентни професори грађевинских факултета који су давали појединачне изјаве за медије. Сви су апеловали да се не чини прекршај и преседан јер је огромни ризик за коришћење овог пута, који ће бити ко зна колико довршаван”, објашњава Радовановић.

Влада Србије донела је и уредбу којом се, како неки тумаче, суспендује Правилник о безбедности тунела, уз обавезу да се обезбеди даноноћно дежурство хитних служби – ватрогасаца, полиције и медицинског особља.

Текст: Н1