Ни после 19 дана од пада надстрешнице у железничкој станици у Новом Саду и 15 мртвих, нема ни резултата истраге, али ни одговорних. Нова економија дошла је до документа у ком се наводи како су чланице конзорцијума задуженог за надзор радова поделиле новац који су добиле за тај посао.
Како се испоставља, Ежис, који је вршио надзор на самој станици, добио је скоро 10 милиона евра за своје учешће на пројекту.
Конзорцијум шест фирми добио је посао надзора над извођењем радова на реконструкцији и модернизацији железничке пруге Нови Сад – Суботица – државна граница, у оквиру које је реконструисана и новосадска железничка станица.
Те фирме су Утибер Роад Инвестмент из Мађарске са ћерком-фирмом Пројецт Биро Утибер у Србији, потом мађарски Викоти, Ежис д.о.о, АГ Институт и СДЦ Профессионал (предузетник Славиша Илић).
Носилац посла био је Пројецт Биро Утибер, али непосредни надзор на новосадској железничкој станици вршио је француски Ежис, како је Нова економија раније писала.
Укупна вредност посла је 3.959.589.300 динара, или 33.675.704 евра, према доступној документацији о јавној набавци. Наручилац посла било је Министарство грађевинарства.
Табела која носи печате и потписе свих чланица конзорцијума, коју је нашој редакцији доставио извор, показује начин на који су фирме поделиле овај новац.
Према овом документу, Ежис је за своје учешће на пројекту добио 9.828.358,53 милиона евра.
Ово је скоро трећина (31,27 одсто) вредности посла. Једино је носилац посла добио више – српској подружници мађарског Утибера отишло је 14 милиона евра, или 44,58 одсто.
Заједно са матичним предузећем у Мађарској, које је добило 2,5 милиона евра, Утибер је добио више од 50 одсто новца за надзор целог пројекта реконструкције и модернизације пруге.
Ежис није одговорио на питања Нове економије послата још прошле недеље.
Документ који носи печат чланица конзорцијума приказује првобитну уговорену вредност посла, као и поделу новца. Такође се види да је склопљен један анекс, којим је ова сума измењена.
Једина измена која се види је издвајање додатних 309.657,29 евра за Пројецт Биро Утибер.
Документ не носи датум, и у њему не пише да ли су ове измене коначне. Међутим, увидом у доступну документацију о јавној набавци види се да је цена посла наставила да поскупљује.
Министарство грађевинарства донело је одлуку о додели уговора 19. јануара 2022. године, а првобитна вредност посла била је 3.659.000.000 динара (31.119.238 евра).
Исте године, уговор је измењен тако да је вредност посла порасла за 36.409.500 динара.
Ово се подудара са документом до ког је дошла Нова економија, у ком се види да је Пројецт Биро Утибер добио додатних 309.657,29 евра (односно 36.409.500 динара).
Као разлог измена уговора, у одлуци о измени наведене су “додатне услуге и појачане активности” у односу на уговорене.
Из одлуке се види да је било потребно ангажовање “додатних надзорних инжењера и већег броја додатног особља током фебруара и марта и априла 2022. године, а што представља 3.325 прековремених радних сати”.
Овим анексом Министарство грађевинарства платило је додатни надзор скоро 11.000 динара по прековременом радном сату.
“Појачана активност” о којој се говори односила се на радове на доњем строју, хидротехничке радове, радове на конструкцијама, архитектонске радове, електро радове, СС и ТТ радове као и радове на пејзажном уређењу и радове на перонима.
Међутим, ово није било последње поскупљење.
ФОТО: Дневник хр. Принтскрин