Застава 101 или популарније “стојадин” био је и остао један од најпрепознатљивијих аутомобила једне епохе. Сви су га волели и радо возили, неки их имају чак и данас, а пуно је оних који се питају колика би му цена била данас.
Застава 101 је модел развијен на основи Фиата 128, а светло дана угледао је далеке 1971. године. С иновативним концептом петоро врата, односно комби-лимузине убрзо је наишао на одличан одјек међу домаћим возачима.
Један од адута стојадина била је и цена. Према доступним изворима, које је објавио Застава форум, цена новог стојадина објављена 1972. године у АВТО Магазину била је 40.040 динара или тада око 2.084 долара. Преведено на данашње вредности, уважавајући инфлацију, срачунали су да би цена тог аутомобила била око 15.500 долара или око 15.000 евра.
Можда је још бољи показатељ куповна моћ грађана кроз износе просечних плата. Крајем 1980-их стојадин је спадао у јефтиније моделе на тржишту, а за њега је требало издвојити 38 просечних плата.
Доступан у две моторне варијанте с 1.1 и 1.3 бензинцима, снажним 55 односно 65 КС, те у две основне каросеријске верзије (са три и пет врата), Стојадин је стекао респектабилне бројеве. Иновативни концепт компакта стигао је на тржиште четири године пре Голфа И. Имао је бројне адуте, али га је време дословно прегазило. Кад се престао производити у готово непромењеном издању, Голф је већ био на шестој генерацији, преноси Индеx.хр.
Ауто Застава 101 производио се пуних 37 година, до 21. новембра 2008. године. Произведено је 1.045.458 примерака, од чега је њих чак 224.851 завршило у извозу.