Црне кутије из авиона Американ Ерлајнса који се срушио у реку Потомак у близини Вашингтона након судара са војним хеликоптером сада се налазе у лабораторијама Националног одбора за безбедност саобраћаја (НТСБ) ради испитивања.
НТСБ је саопштио да су две црне кутије извучене из олупине авиона у реци Потомак, пренео је ЦНН. Члан НТСБ Тод Инман рекао је раније за Ројтерс да јеодбор уверен да ће моћи да поврати податке из црних кутија.
Један контролор управљао и локалним и хеликоптерским саобраћајем
У тренутку пада авиона, један контролор летења је радио на две позиције у контролном торњу, рекао је извор за америчку телевизијску мрежу.
Извор је навео да је неуобичајено то што је један контролор управљао и локалним и хеликоптерским саобраћајем.
Њујорк тајмс, који је први јавио о детаљима, наводи да се у интерном, прелиминарном извештају Федералне управе за ваздухопловство каже да није било довољно особља за то доба дана и обим саобраћаја.
Национални одбор за безбедност саобраћаја почео је истрагу и размотриће широк спектар потенцијалних узрока судара.
Трамп: Нема преживелих
Владин извор упознат са истрагом рекао је за ЦНН да је надзорник аеродромског контролног торња донео одлуку да комбинује две улоге контролора у среду увече, што могу да раде по сопственом нахођењу када је обим ваздушног саобраћаја слаб.
Извор је рекао да на контролном торњу није било мањка кадрова.
Амерички председник Доналд Трамп рекао је новинарима у четвртак у Белој кући да нико није изазвао несрећу.
До сада је пронађено најмање 40 тела. У авиону је било 64 особе, а у војном хеликоптеру три.
Ветеран открио грешку коју су оператери направили
Контролор летења који има 23 године искуства открио је грешку коју су оператери направили у моментима који су претходили смртоносном судару у Вашингтону, преноси Дејли мејл.
Искусни контролор летења је рекао да су инструкције оператера за хеликоптер које су се чуле на снимку АТЦ-а биле “веома нејасне.”
На снимку који траје скоро минут и по, може се чути како оператери АТЦ-а питају хеликоптер да ли види комерцијални авион. Кроз пригушени аудио, дају се даља наређења и потврде између оператера АТЦ-а.
Један контролор летења је рекао пилоту хеликоптера: “ПАТ 2-5, да ли видиш ЦРЈ?” Неколико секунди касније, контролор поново говори, захтевајући: “ПАТ 2-5, прођи иза ЦРЈ-а.”
Ветеран контролор летења, који је радио на шест различитих аеродрома широм земље, рекао је да су ако су то биле прве референце хеликоптера на авион, инструкције биле нејасне.
– Било би веома нејасно у смислу, “Добро, који авион? Па, где да гледам?” Кад год дајемо упутства, користимо 12 тачака на сату. Рецимо да је 12 часова север. Ако кажем “погледај ка 9 сати” то би значило да погледаш улево или према западу – објаснио је.
Контролори лета имају огромну одговорност
– Тако да, ако бих имао хеликоптер који улази у мој простор за летење и желео бих да види авион, рекао бих, “ПАТ 2-5 саобраћај, 9 часова, три миље регионални авион који долази на аеродром” – додао је он.
Напоменуо је да контролори летења имају огроман одговорност да пруже тачне и детаљне информације пилотима.
– Морамо да будемо у праву увек, јер ако нисмо, људи погину. Контролори летења имају стотине, па чак и хиљаде живота на екрану, на радарском екрану у једном тренутку – рекао је ветеран контролор летења.
Пилот у команди може да игнорише упутства ако сматра да је авион у непосредној опасности, али је боље имати добар разлог, јер ће иначе питати зашто је то урадио, закључује ветеран.
Текст: Дејли Мејл