Несрећа у Новом Саду у којој је погинуло 14 људи отворила је многа питања, на која истрага ни после две недеље није пружила ниједан одговор. Делићи информација које смо сазнали – са објекат није имао употребну дозволу, да она није ни тражена, да је надстрешница оптерећена тонама додатног терета у виду стакла и челика, да извођачи нису слушали инжењере и да је потпуно непознато који је надзорни орган и како одобрио све радове на надстрешници и њено стављање у употребу – сада доводи и до других питања, међу којима је најважније како веровати компанијама које поред реконструкције зграде станице у Новом Саду раде и друге велике инфраструктурне послове у Србији као што су Београдски метро, Београд на води, Национални стадион и многе друге путеве и саобраћајнице.
Тако компанија Утибер ради надзор за пројекте Националног стадиона, али и изградњу Остружночког моста, аутопута Београд-Сарајево и за многе делове железнице у Србији. Компанија Стартинг, која је према наводима инжењера Зорана Ђајића, ангажованог на пословима на надстрешници, била задужена баш за тај део радова, учествовала је у изградњи Београда на води, односно БW Террацес.
Компанија Цестра је изводила план саобраћајница и детаљни мастерплан за Београд на води. Цестра је ангажована на многим инфраструктурним радовима у Србији између осталог и изради идејних решења тунела од Карађорђеве улице до Дунавске падине.
Егис је ангажован на пројектовању београдског метроа и пројектовању железничке пруге од Београда до Ниша.
Како после овакве трагедије онда веровати овим компанијама и надати се да ће овако озбиљни пројекти бити изведени без грешке?
Грађевински инжењер Данијел Дашић за Нову економију оцењује да „све те компаније раде као перионице пара“.
То, како додаје, у неким случајевима и није тако страшно, „рецимо када ураде пут и он се распадне после годину дана“, што смо, како наводи, већ видели у Београду и Нишу.
„У случају Железничке станице они нису разумели пројекат и нису разумели о чему се ради, и ту је направљена кардиналана грешка и неће никада открити ко је рекао – ма нема везе надстрешница, уради овако супер ће да изгледа, уопште не схватајући о чему се ради. Можемо само да се надамо да неће бити оваквих пројеката више који имају овакву значајну зачкољицу и да неће ништа да се сруши. Једино је сигурно да квалитет радова неће бити добар, јер се тако и ради последњих 12 година“, каже Дашић.
ФОТОГРАФИЈЕ: YоуТубе Принтскрин Дневник.хр