Грађевински инжењер Данијел Дашић изјавио је да је грађевинска дозвола за тај пројекат нестала из Централне евиденције обједињене процедуре (ЦЕОП) на порталу Агенције за привредне регистре (АПР). Н1 је додатном провером, међутим, утврдио да за обнову станице у Новом Саду не постоји посебна грађевинска дозвола, већ да су ти радови обухваћени реконструкцијом пруге од Београда до Суботице.

Дашић је у Новом дану Н1 изјавио да постоји огроман број фотографија и видеозаписа који доказују да је надстрешница на улазу у Железничку станицу Нови Сад која се обрушила и притом усмртила 14 особа, била предмет радова на реконструкцији тог објекта.

То, према његовим речима, стоји и у самој грађевинској дозволи која је, како је рекао, нестала негде из ЦЕОП-а.

ФОТОГРАФИЈЕ: Принтскрин Дневник хр.

„Ако покушате да нађете грађевинску дозволу за железничку станицу Нови Сад, она није могла да се нађе ноћас, зато што су поједини вредни људи отишли и скинули“, рекао је Ђајић.

Нагласио је да је грађевинска дозвола јавни документ и да би сви грађани требало да могу да јој приступе.

„Ви морате као грађани Србије да имате приступ том документу где се налазе сви елементи издатих локацијских услова, грађевинских дозвола, употребних дозвола са свом пратећом документацијом за све објекте у овој земљи. То је законска обавеза коју је наша влада преузела пре десетак, петнаест година. Не знам ко се сећа, министарка Зорана Михајловић се изузетно хвалила тим регистром како је то напредак у транспарентности“, подсетио је.

Иако би, путем ЦЕОП-а, сви грађана могли да изврше увид у грађевинску дозволу, не може баш свако да је уклони из регистра.

„То је сада оно питање од милион долара које овде стоји, ко то ради и како. Јер сада се десио тренутак када су поједини људи који се баве тим истраживачким новинарством, скинули део грађевинске дозволе. И један део грађевинске дозволе буквално пише техничка документација реконструкција надстрешница“, указао је Ђајић.