Брачни пар Светислав и Гордана Гонцић, који воде два београдска позоришта, више нису чланови Удружења драмских уметника Србије, сазнаје портал Нова.рс.

Из еснафског удружења, чији су чланови били дуги низ година, изашли су на сопствени захтев. У Удружењу драмских уметника Србије потврђено је да Светислав и Гордана Гонцић више нису чланови УДУС-а.

Такође, имена глумца и управника Народног позоришта у Београду и драматуршкиње и управнице Атељеа 212, кад се посегне за претрагом базе података чланова овог удружења, која је доступна на сајту УДУС-а, више не постоје.

Удружење драмских уметника Србије придружило се тада „протесту дела културне јавности поводом недавних трагичних догађаја у Новом Саду, којом приликом су ухапшени редитељ Никола Кончаревић и студент Академије уметности Реља Станојевић“.

ФОТО: Фонет/Александар Барда

Индикативно је што је брачно-уметнички пар Гонцић иступио из чланства једног од најстаријих и најрепрезентативнијих удружења у култури ове земље након недавних протеста, понуканих трагедијом у Новом Саду.

– Заједно са њима изражавамо оштар протест због чињенице да су ови људи ухапшени само зато што су тражили одговорност надлежних за погибију невиних људи на новосадској железничкој станици. А тражили су само оно што минимум моралне и људске одговорности налаже – да сви они који су за погибију тих људи одговорни буду приведени пред лице правде… Реч је о апелу да не допустимо да такав степен неодговорности и неморала угрози још неке животе – стајало је у саопштењу Удружења драмских уметника Србије, које је потписао председник УДУС-а Небојша Дугалић.

Након тога глумци Народног позоришта, које од 2021. као управник води Светислав Буле Гонцић, изразили су протест због хапшења својих колега у Новом Саду након одигране представе „Мајстор и Маргарита“ 17. новембра на Великој сцени националног театра. Глумац Павле Јеринић прочитао је тад захтев УДУС-а у ком се тражи пуштање на слободу њихових ухапшених колега и преузимање одговорности за трагедију на Железничкој станици Нови Сад. Гонцић је одмах реаговао саопштењем у којем је оценио да је тај чин „на сцени Народног позоришта, спроведен без дозволе Управе Народног позоришта, очигледно кршење правног оквира радног процеса”. Управник националног театра додао је да је „срамота да се то ради у националној кући, јер се на тај начин ова културна институција инструментализује, уводи у политизацију и постаје платформа за промоцију партикуларних политичких ставова што није ни циљ ни задатак Народног позоришта“.

ФОТО: ФоНет/Божидар Петровић