Brza saobraćajnica Šabac-Loznica, duga 54,5 kilometara, otvara se svečano danas, a od ponedeljka 30. decembra će i zvanično biti pušten saobraćaj. Otvaranju prisustvuje premijer Srbije Miloš Vučević, kao i ministar finansija Siniša Mali, dok je odsustvo Aleksandra Vučića mnogima zapalo za oko.
Izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom na to da je reč o projektu koji je važan za povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom. Upravo brza saobraćajnica Šabac-Loznica deo je projekta izgradnje auto-puta Ruma – Šabac – Loznica , a početak izgradnje saobraćajnice obeležen je u prisustvu predsednika Srbije 14. februara 2022.
Ovo je, takoreći, jedan presedan s obzirom na to da, prvi put od kako je na vlasti, deonicu puta nije otvorio predsednik Aleksandar Vučić. Ne treba zanemariti da je gradnja puteva postala simbol Vučićeve vladavine, a prema rečima analitičara Dragana Popovića, ukoliko je predsednik izostao iz političkih razloga, deluje kao da je njega sve više strah da ide među ljude. Ističe i da je ovo specifična situacija, jer Vučić proteklih godina upravo na izgradnji auto-puteva gradi svoju političku propagandu.
Dragan Popović, politički analitičar iz Centra za praktičnu politiku, za Nova.rs ističe da je Vučićev izostanak čudan.
„Meni deluje kao da je njega sve više strah od javnog prostora i to negde povezujem sa ovim skupom u Sava centru, koji je bio dosta sramotan za SNS standarde. Čini mi se da on sve više izbegava da ide među ljude, na otvorenom, gde nije potpuna kontrola. Svaki dan je na televiziji, on prima prosvetne radnike, on radi sve što nije u njegovoj nadležnosti. Tako da, ne verujem da bi za ovako veliku stvar, kakav je auto-put, poslao nekog drugog. On prosto na tim auto-putevima gradi svoju političku propagandu i to mu je ključno“, kaže Popović.
„Jedan od najvećih problema koji Vučić ima vezano za proteste jeste to što je to direktno povezano sa izgradnjom, jer nadstrešnica je pala zbog njihove rekonstrukcije i to je povezano sa ogromnim projektom, a to je brza pruga do Subotice. To su ogromne stvari koje se teško razdvajaju jedna od druge. Sada su građevinski projekti, odnosno ono što je glavna okosnica njihove propagande, postali simbol smrti“.
„Svaki autokratski lider gradi auto-puteve, impozantne objekte, jer je tu dupla korist – vaši ljudi mogu da ukradu mnogo para, a s druge strane, vaši birači vide nešto, neki objekat“.