Rok za podnošenje ponuda na tenderu za nabavku novih 150 gradskih autobusa za GSP „Beograd“ biće odložen do 19. decembra ove godine, jer nijedan potencijalni ponuđač nije uspeo da obezbedi finansijski lizing zbog lošeg kreditnog rejtinga grada Beograda i GSP-a, saznaje sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“. Procenjena vrednost ovog posla je 7,8 milijardi dinara bez PDV-a, a predmet nabavke je 80 solo i 70 zglobnih autobusa na komprimovani prirodni gas (CNG).

Podsećamo da je u poslednjih godinu dana gradonačelnik Beograda više puta ponovio obećanje da će biti nabavljeno 300 novih autobusa za GSP i da će do kraja naredne godine prosečna starost autobuskog voznog parka biti tri godine. Tender za nabavku 300 autobusa najpre je bio raspisan u februaru ove godine, ali je posle više odlaganja, promena specifikacija autobusa koji se nabavljaju u sred raspisanog tendera tako da odgovaraju samo jednom ponuđaču i na kraju odluke Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki tender obustavljen zbog utvrđenih nezakonitosti. Ipak, nova nabavka koja je raspisana 4. novembra odnosi se na upola manje autobusa od prvobitno obećanih, što znači da GSP neće imati vozni park prosečne starosti do tri godine čak i da se nabavi 150 autobusa u toku naredne godine.
U interesu korisnika javnog prevoza i samog GSP-a je da se donese plan nabavke novih vozila u narednih najmanje pet godina, koji ne bi mogao da se preko noći menja kako odgovara nečijim trenutnim interesima.
U ovom trenutku, prosečna starost autobusa u GSP „Beograd“ je 6,5 godina za solo autobuse, odnosno 7 godina za zglobne autobuse, dok je prosečna starost solo trolejbusa 15,5 godina, a zglobnih trolejbusa čak 21 godina.
SINDIKAT CENTAR ‒ GSP BEOGRAD