Jaka kiša koja je u četvrtak natopila Srbiju otkrila je brojne rupe u novogradnji širom Srbije.

Nedavno završeni objekti kojima se aktuelna vlast ponosno hvali i ističe ih kao svoje najveće uspehe, prokišnjavaju kao da su decenijama zapušteni, a ne sveže pušteni u upotrebu.

Nakon obrušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, čiji pad je odneo živote 16 ljudi, ovo je još jedan alarm loše gradnje u Srbiji.

Kiša je samo nastavila da razotkriva pukotine, ne samo na fasadama, već i u sistemu. Sagovornici Danasa ukazuju da ozbiljno curi u gradnji, i da to nije samo voda, već korupcija.

Društvene mreže preplavljene su slikama i snimcima prokišnjavanja na objektima širom Srbije.

Snimak koji je možda privukao najviše pažnje jeste onaj na kojem se vidi da nova Železnička stanica na Novom Beogradu curi do te mere da iz betona izvire velika količina vode i sliva se u prolaz ispod perona.

Podsetimo, rekonstruisani peroni na Železničkoj stanici na Novom Beogradu pušteni su u rad pre samo tri godine. Trenutno je u izgradnji stanična zgrada ove železničke stanice, a u njenoj neposrednoj blizini biće i stanična zgrada Glavne autobuske stanice u Beogradu.

Izgradnja perona na železničkoj stanici Novi Beograd bila je deo projekta modernizacije železničke infrastrukture na deonici Beograd – Stara Pazova. Radove su izvodile kineske kompanije „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“.

Na društvenim mrežama građani se pitaju kakvo li je tek stanje na Železničkoj stanici „Beograd Centar“, poznatijoj kao „Prokop“. Snimci sa prokišnjavanjem unutar ove zgrade često su bili na društvenim mrežama u vreme velikih kiša. Zbog čestog prokišnjavanja zovu je i „Potop“.

Još jedan objekat kojim se aktuelna vlast posebno diči propustio je vodu. Reč je o elitnom Beogradu na vodi.

Na snimku sa društvenih mreža vidi se da restoran u okviru Beograda na vodi ozbiljno propušta vodu koja se sliva po stolovima i stolicama.

„Korupcija pojede najveći deo novca, a onda se gradi sa lošim materijalima“

Inženjer geologije Zoran Đajić upozorava da stanje na železničkoj stanici Prokop, a sada i na Železničkoj stanici na Novom Beogradu, oslikava dublji problem u srpskoj građevinskoj industriji – sistemsku korupciju, loše ugovore i katastrofalan kvalitet radova.

„Video sam stanicu Prokop pre ovih kiša. Tamo voda curi iz svih cevi. Što se tiče kvaliteta gradnje, mi više ne možemo ni da pričamo o kvalitetu“, kaže Đajić.

On ističe da se godinama unazad objekti grade pod sumnjivim okolnostima, često sa izvođačima koji se sami javljaju na tendere uz „nameštene uslove“.

„Korupcija pojede najveći deo novca, a onda se gradi sa lošim materijalima i nestručnim kadrovima. Zato nam se ovo i dešava. A tek će vremenom biti još gore“, upozorava Đajić.

Tekst: Danas.rs