Јака киша која је у четвртак натопила Србију открила је бројне рупе у новоградњи широм Србије.
Недавно завршени објекти којима се актуелна власт поносно хвали и истиче их као своје највеће успехе, прокишњавају као да су деценијама запуштени, а не свеже пуштени у употребу.
Након обрушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду, чији пад је однео животе 16 људи, ово је још један аларм лоше градње у Србији.
Киша је само наставила да разоткрива пукотине, не само на фасадама, већ и у систему. Саговорници Данаса указују да озбиљно цури у градњи, и да то није само вода, већ корупција.
Друштвене мреже преплављене су сликама и снимцима прокишњавања на објектима широм Србије.
Снимак који је можда привукао највише пажње јесте онај на којем се види да нова Железничка станица на Новом Београду цури до те мере да из бетона извире велика количина воде и слива се у пролаз испод перона.
Подсетимо, реконструисани перони на Железничкој станици на Новом Београду пуштени су у рад пре само три године. Тренутно је у изградњи станична зграда ове железничке станице, а у њеној непосредној близини биће и станична зграда Главне аутобуске станице у Београду.
Изградња перона на железничкој станици Нови Београд била је део пројекта модернизације железничке инфраструктуре на деоници Београд – Стара Пазова. Радове су изводиле кинеске компаније „Цхина Раилwаy Интернатионал“ и „Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy“.
На друштвеним мрежама грађани се питају какво ли је тек стање на Железничкој станици „Београд Центар“, познатијој као „Прокоп“. Снимци са прокишњавањем унутар ове зграде често су били на друштвеним мрежама у време великих киша. Због честог прокишњавања зову је и „Потоп“.
Још један објекат којим се актуелна власт посебно дичи пропустио је воду. Реч је о елитном Београду на води.
На снимку са друштвених мрежа види се да ресторан у оквиру Београда на води озбиљно пропушта воду која се слива по столовима и столицама.
„Корупција поједе највећи део новца, а онда се гради са лошим материјалима“
Инжењер геологије Зоран Ђајић упозорава да стање на железничкој станици Прокоп, а сада и на Железничкој станици на Новом Београду, осликава дубљи проблем у српској грађевинској индустрији – системску корупцију, лоше уговоре и катастрофалан квалитет радова.
„Видео сам станицу Прокоп пре ових киша. Тамо вода цури из свих цеви. Што се тиче квалитета градње, ми више не можемо ни да причамо о квалитету“, каже Ђајић.
Он истиче да се годинама уназад објекти граде под сумњивим околностима, често са извођачима који се сами јављају на тендере уз „намештене услове“.
„Корупција поједе највећи део новца, а онда се гради са лошим материјалима и нестручним кадровима. Зато нам се ово и дешава. А тек ће временом бити још горе“, упозорава Ђајић.
Текст: Данас.рс