Šine na prilazu Starom železničkom mostu su uklonjene, a mašine rade na uređivanju priobalja u neposrednoj blizini konstrukcije. Uskoro će započeti rekonstrukcija najstarijeg mosta u Beogradu.
Stari železnički most, izgrađen 1884. godine, bio je i rušen i obnavljan čak četiri puta. U dva navrata, tokom Prvog i Drugog svetskog rata, most je rušila srpska i jugoslovenska vojska, dok ga je neprijatelj obnavljao. Tokom povlačenja, neprijatelj je ponovo rušio most, a Srbija i Jugoslavija su ga iznova obnavljale.
Konstrukcija Starog železničkog mosta pokazuje vidljive znake oštećenja od rđe, a drvena pešačka staza postavljena preko pragova ne uliva poverenje u bezbednost.
Poslednji voz je preko ovog mosta prošao pre šest godina, kada je zatvorena Glavna železnička stanica u Beogradu. Od tada su u javnosti kružile razne ideje o njegovoj sudbini – od rušenja do rekonstrukcije i proširenja radi uvođenja tramvajskog saobraćaja.
Na kraju je odlučeno da most postane pešačka veza između dve obale Save i nova gradska atrakcija. Gradski urbanista Marko Stojčić najavio je da rekonstrukcija počinje 2025. godine, piše RTS.
„Biće zadržan u svom postojećem arhitektonskom obliku. Dodatni elementi koji će biti integrisani uključuju vidikovce, odmorišta, zelenilo, lepo osvetljenje i prostor prilagođen pešacima. To je jedan od najzanimljivijih arhitektonskih poduhvata za naredni period“, izjavio je Stojčić.