Dve nedelje od tragedije u Novom Sadu, kada se obrušila nadstrešnica zgrade Železničke stanice i usmrtila 14 ljudi, javnost u Srbiji još uvek traži od nadležnih odgovor: “Ko je kriv?”

Resorni ministar Goran Vesić je posle pritiska javnosti podneo ostavku, ali je iza njega ostalo mnogo pitanja?

Dok opozicija najavljuje stopiranje Novog Sada u petak – mladi najavljuju stopiranje saobraćaja u nedelju na šest sati. I oni traže – odgovornost. Za protest u Beogradu deo njih koristi termin besmislen.

Novosadskom tragedijom kulminiralo je svakodnevno zanemarivanje pravila, omalovažavanje struke i olako shvatanje institucija, koje je postalo praksa u državi u kojoj se o svemu odlučuje na jednom mestu.

FOTO: YouTube

Nadležni, kao i do sada, pokušavaju mnoge stvari da gurnu pod tepih, ali tajne isplivavaju same na videlo. Tako ubrzo saznajemo da je posao nadzora gradnje na celoj trasi vredan 37,5 miliona evra, kao i da ga je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture poverilo konzorcijumu od šest firmi. Takođe, da Železnička stanica u Novom Sadu nije imala ni upotrebnu dozvolu, a da je najavljena prilikom renoviranja kao „najbolja u Evropi“.

Nosilac posla je mađarski “Project biro Utiber”, a tu su još i “AG institut”, “Utiber road investment”, preduzetnik Slaviša Ilić, mađarska firma “Vikoti” i “Egis”. Naravno, nije moglo da prođe nezapaženo da je konkretno firma Utiber, posao nadzora dobila još na nekim kapitalnim projektima u Srbiji, kao što je recimo, izgradnja Nacionalnog stadiona.

Četrnaest žrtava. Četrnaest dana. Najmanje osam ljudi u pritvoru koji su tražili odgovornost – nula onih koji su odgovorni.