Građevinski inženjer Danijel Dašić izjavio je da je građevinska dozvola za taj projekat nestala iz Centralne evidencije objedinjene procedure (CEOP) na portalu Agencije za privredne registre (APR). N1 je dodatnom proverom, međutim, utvrdio da za obnovu stanice u Novom Sadu ne postoji posebna građevinska dozvola, već da su ti radovi obuhvaćeni rekonstrukcijom pruge od Beograda do Subotice.

Dašić je u Novom danu N1 izjavio da postoji ogroman broj fotografija i videozapisa koji dokazuju da je nadstrešnica na ulazu u Železničku stanicu Novi Sad koja se obrušila i pritom usmrtila 14 osoba, bila predmet radova na rekonstrukciji tog objekta.

To, prema njegovim rečima, stoji i u samoj građevinskoj dozvoli koja je, kako je rekao, nestala negde iz CEOP-a.

FOTOGRAFIJE: Printskrin Dnevnik hr.

„Ako pokušate da nađete građevinsku dozvolu za železničku stanicu Novi Sad, ona nije mogla da se nađe noćas, zato što su pojedini vredni ljudi otišli i skinuli“, rekao je Đajić.

Naglasio je da je građevinska dozvola javni dokument i da bi svi građani trebalo da mogu da joj pristupe.

„Vi morate kao građani Srbije da imate pristup tom dokumentu gde se nalaze svi elementi izdatih lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, upotrebnih dozvola sa svom pratećom dokumentacijom za sve objekte u ovoj zemlji. To je zakonska obaveza koju je naša vlada preuzela pre desetak, petnaest godina. Ne znam ko se seća, ministarka Zorana Mihajlović se izuzetno hvalila tim registrom kako je to napredak u transparentnosti“, podsetio je.

Iako bi, putem CEOP-a, svi građana mogli da izvrše uvid u građevinsku dozvolu, ne može baš svako da je ukloni iz registra.

„To je sada ono pitanje od milion dolara koje ovde stoji, ko to radi i kako. Jer sada se desio trenutak kada su pojedini ljudi koji se bave tim istraživačkim novinarstvom, skinuli deo građevinske dozvole. I jedan deo građevinske dozvole bukvalno piše tehnička dokumentacija rekonstrukcija nadstrešnica“, ukazao je Đajić.