Svi smo imali prilike da čujemo Vučića koji je javno izjavio da ga više ništa ne interesuje i da će deonica autoputa ka Požegi biti otvorena najkasnije do ponedeljka, 7. jula. A ono što ga, prema sopstvenim rečima, ne interesuje jeste to što jedan dobar deo inženjera konstantno odbija da potpiše dokumentaciju koja je neophodna za puštanje autoputa u rad.
Razlozi za to su ozbiljni: na deonici u blizini dva velika tunela postoji klizanje terena koje može da izazove probleme u statičkoj stabilnosti, a to može da dovede do narušavanja tehničkih karakteristika, kao i sistema za ventilaciju i protivpožarnu zaštitu. Pošto je nedostatak veliki i potrebno je dosta vremena da bude otklonjen, po ličnom Vučićevom naređenju vanredno je zasedala Vlada Republike Srbije, i to u subotu, 21. juna. Na toj sednici usvojena je uredba kojom se dozvoljava privremeno otvaranje autoputa – bez potrebnog elaborata protivpožarne zaštite – uz obavezu uvođenja trajnih dežurstava vatrogasaca, policije i hitne pomoći. Na ovaj način je, pravnim nasiljem, stvoren okvir za privremeno otvaranje puta.

Međutim, nikakvi pravni akti ne mogu da isprave tehničke nedostatke. A upravo zbog tih nedostataka, koji su direktna posledica korupcije, postoji velika opasnost od teških nesreća. Naime, može se desiti da u tunelu dugom 2.750 metara dođe do saobraćajne nezgode, recimo na 1.976. metru, i da usled udara izbije požar. Loše izveden sistem protivpožarne zaštite, kao i ventilacioni sistem, doveo bi do toga da se tunel napuni automobilima koji bi praktično ostali zarobljeni, usled čega bi moglo da dođe do masovnog trovanja izduvnim gasovima.
Upravo je to scenario na koji inženjeri ukazuju i zbog kojeg ne žele da potpišu dokumentaciju. Međutim, Vučić ne mari za potencijalne žrtve, već lično preti, a inženjerima šalje i agente BIA i kriminalce kako bi ih zastrašivali i primoravali na kooperativnost. Usled toga, mnogi su dali otkaze, a na njihova mesta se dovode kadrovi kojima je Inženjerska komora Srbije na sumnjiv način izdala licence.

Dakle, ukoliko autoput do Požege bude otvoren, to će biti protivzakonito, a što je još gore – biće potencijalno opasno po živote ljudi koji tim putem budu prolazili, ne znajući da on ima samo privremenu dozvolu. Sličnu situaciju smo već imali i na železničkoj stanici u Novom Sadu, i svi znamo kako se to završilo.
Zato pozivam svoje kolege inženjere da izdrže i ne pokleknu, a ujedno ih molim da izađu i javno progovore o tome šta trpe i ko im sve, i na koji način, preti. Građanima treba otvoriti oči, a inženjeri su ljudi kojima narod veruje – jer se zna da obavljaju odgovorne poslove i da diplome nisu mogli da kupe na ulici.
Dr inž. Miroslav Parović (Narodni slobodarski pokret)