Povezivati studente i umetnike sa teroristima ili na bilo koji način praviti neku takvu paralelu sa njihovom pobunom, nije samo skandal nad skandalima RTS-a od koga smo već toliko strašnih stvari doživeli, sada je to zločin – ističe za Danas Vida Ognjenović.
Kampanja i plasiranje laži o studentima u blokadi i umetnicima koji im daju podršku traje naRTS-u od početka protesta kojima se traži odgovornost vlasti za smrt 15 ljudi u Novom Sadu, ali je pre nekoliko večeri dobila opasnu dimenziju, a reagujući na beskrupulozne i dirigovane režimske napade koji stižu sa javnog servisa, umetnički ansambl Ateljea 212 pozvao je kolege i građane na pridruživanje protestu ispred RTS-a, koji će biti danas, u petak, 17. januara, od 18.30 časova.
Podsećanja radi, u svom „udarnom“ Dnevniku 13. januara, RTS je odmah posle inserta od nekoliko sekundi da su studenti i tog dana na ulicama odali poštu stradalima na novosadskoj Železničkoj stanici, emitovao podugačak prilog iz stranih novina, u kojem izraelski istoričar Holokausta Efreim Zurof optužuje glumce i druge umetnike u Srbiji koji rukama obojenim u crveno izražavaju podršku studentskim protestima, jer je to simbol koji koristi teroristički Hamas.
Komentarišući ovaj događaj, dramska spisateljica i rediteljka Vida Ognjenović, profesorka na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i profesor emeritus na Fakultetu savremenih umetnosti u Beogradu, navodi da zna Efreima Zurofa, istraživača Holokausta, i smatra da je reč o nesporazumu, koji je RTS sramno zloupotrebio za svoju manipulaciju.
– Sigurna sam da Zurof nije dobro obavešten zbog čega studenti, glumci i ostali umetnici i građani protestuju zajedno sa njima, i u kom kontekstu simbolično koriste crvene, odnosno krvave dlanove. Čudim se da je iz konteksta svoje zemlje tumačio i simbol krvavih ruku u zbivanjima kod nas, ubeđena sam da je u pitanju nesporazum, jer ne možeš između studentske pobune kojom se traži poštovanje zakona na bilo koji način praviti paralelu sa terorizmom, čak i na tom znakovnom nivou.
Ali, RTS ne sme da iskorišćava nesporazume da bi u svojim programima pravdao režim odgovoran za smrt petnaestoro ljudi na novosadskoj Železničkoj stanici. Zašto je uopšte emitovao toliko očigledno pogrešno tumačenje izraelskog istoričara, dok istovremeno prikriva i lažira istinu o svemu što čini suštinu i smisao studentske pobune. A to je odgovornost vlasti za zločin u Novom Sadu – kaže Ognjenović.
– I ne samo to – RTS ne izveštava profesionalno i istinito ni o napadima nasilnika na studente i umetnike, manipuliše očiglednim činjenicama, a to je vrlo opasna igra u ovom trenutku. Juče je tokom blokade ulice automobilom teško povređena studentkinja Pravnog fakulteta, pre nekoliko večeri pretučeno je četvoro studenata, i sve je to jedna od posledica propagande koju RTS i režimski mediji vode protiv studentskog protesta – ističe Vida Ognjenović.
Povodom tendencioznog i manipulativnog povezivanja simboličnih krvavih ruku protiv zločina u Novom Sadu sa teroristima, ansambl Ateljea 212 uputio je zahtev RTS-u da u Dnevniku 2 svoje javne medijske ustanove osudi nasilje koje se sprovodi nad studentima i građanima koji mirno protestuju, da se izvini dramskim umetnicima, pročita njihovo saopštenje i pozove na smanjivanje tenzija u društvu.
„Javno targetiranje branše sa nacionalne frekvencije RTS, u klimi gotovo svakodnevnog nasilja dovodi do pojačanog osećanja ugrožene bezbednosti. Zahtevamo od RTS-a da prekine svojim delanjem da služi isključivo kao medijska poluga vlasti i da počne da obavlja svoj posao. Od početka protesta traje kampanja iznošenja laži o studentima u blokadi, aktivistima i građanima koji podržavaju proteste i traže odgovornost za smrt 15 ljudi“, naveo je ansambl Ateljea 212 u svom saopštenju na Instagramu.