Od nesreće na železničkoj stanici u Novom Sadu, vreme kao da je stalo za preduzeće Infrastruktura železnice Srbije. Ta državna kompanija je upravljač železničkom infrastrukturom, kao i investitor radova na renoviranju stanične zgrade čija se nadstrešnica obrušila i u smrt odvela 15 ljudi.

Naime, poslednja vest objavljena na sajtu Infrastrukture železnice je upravo obaveštenje dato 1. novembra. Naslovljena je „Nesreća u železničkoj stanici Novi Sad“.

Kako je navedeno u objavi, „u železničkoj stanici Novi Sad, danas u 11.50 sati, došlo je do pada betonske nadstrešnice stanične zgrade“.

„Prema dosadašnjim informacijama, u ovoj nesreći ima povređenih.

FOTO: YouTube

Nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad- Subotica.

U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice.

Železnički saobraćaj u stanici Novi Sad je u prekidu, a vozovi saobraćaju iz pravca Beograda do stanice Petrovaradin.

Infrastruktura železnice Srbije žali zbog nesreće koja se dogodila, a uzroci i svaki novi detalj iz istrage biće odmah saopšten“, stoji u saopštenju koje je poslednja objava na sajtu.

Informacije važne za bezbednost

Inače, ovo preduzeće bilo je do tog 1. novembra poznato kao jedno od onih koje redovno obaveštava javnost o aktivnostima.

To se može videti i po prethodnim objavama na sajtu Infrastrukture železnice. Praktično nije bilo meseca bez nekoliko objava, a posebno su za javnost bile važne one o oštećenjima na železničkoj infrastrukturi, kao i informacije za građane o potencijalnim opasnostima.

Međutim, od 1. novembra vesti više nema.

FOTO: YouTube printskrin

Nema ni informacije da je Vlada Srbije imenovala Vladimira Maksimovića za vršioca dužnosti generalnog direktora. O tome je javnost upoznata preko Službenog glasnika i medija.

Na pitanje upućeno portparolu Infrastrukture železnice Srbije, zašto se prestalo sa objavljivanjem informacija na sajtu preduzeća, Forbes Srbija nije dobio odgovor.

Sajt se ipak ažurira

Međutim, da sajt nije zaboravljen može se videti detaljnijom pretragom. Tako se u sekciji O nama može uočiti da je postavljena informacija o jednoj od promena na čelu prduzeća.

Na ovom mestu je objavljeno da je Vlada Republike Srbije 29. novembra razrešila Jelenu Tanasković.

U toj objavi dodaje se da je 2. decembra na sednici Skupštine Infrastrukture železnice Srbije doneta odluka kojom se ovlašćuje Odbor direktora preduzeća da „preduzima sve pravne i faktičke radnje neophodne za delotvorno i efikasno obavljanje delatnosti i bezbednost funkcionisanja železničkog saobraćaja“.

Ova odluka važila je do imenovanja zakonskog zastupnika kompanije, ali ni u ovom delu sajta nema informacije o imenovanju novog v.d. direktora.

Ipak, ono što je važnije, promene su zavedene u Agenciji za privredne registre. Tako je 4. decembra registrovano razrešenje Jelene Tanasković sa mesta zakonskog zastupnika preduzeća. Dva dana kasnije, u APR-u je zavedena odluka o imenovanju Vladimira Maksimovića.

Jelena Tanasković FOTO: Fonet

Aktivnosti se nastavljaju

Za razliku od postavljanja vesti, druge aktivnosti se realizuju. Tako se na Portalu javnih nabavki može videti da je preduzeće od nesreće u Novom Sadu dosad raspisalo 14 postupaka. Među njima su tenderi za nabavku različitih vrsta dobara kao što su materijali i alat, radovi na nekoliko objekata i različite usluge.

Jedna od tih usluga trebalo je da bude i izrada elaborata o oceni stanja  konstrukcije stanične zgrade. Međutim, kako je juče objavio portal 021.rs, a što se može videti i na Portalu javnih nabavki, postupak je manje od dve nedelje nakon raspisivanja obustavljen. Kako se može videti iz dokumentacije, za posao vredan 30 miliona dinara bez poreza nije bilo ponuda. Ponude su, prema informacijama portala, tražene od preduzeća Mašinoprojekt kopring i Fakulteta tehničkih nauka.

Inače, meru ocene stabilnosti stanične zgrade naložila je republička građevinska inspektorka koja je izašla na teren 1. novembra. Infrastruktura železnice prosledila je ovaj nalog stručnom nadzoru i izvođaču- Ali, kineski konzorcijum se pozvao na odredbe ugovora, kao i na meru inspektorke da taj posao ne može da obavlja izvođač radova.

Tekst: Forbes Srbija