Žarko Kosović, kontroverzni nikšićki biznismen u Beogradu, još uvek nije dao odgovor javnosti o tome kako je i po čijem nalogu privredno društvo „SRBIJAPUT a.d.“ asfaltiralo put do „kuće strave“ u Ritopeku. Odgovorna lica u privrednom društvu „SRBIJAPUT a.d.“ odbijala su da daju bilo kakve izjave za ovaj slučaj. Javna je tajna da je Kosović faktički i prikriveni vlasnik ove kompanije, gde ostvaruje kontrolno učešće i uticaj na poslovanje preko fizičkih i pravnih lica, koja su u smislu Zakona povezana sa njim. Otuda ni jedan dokument niti izjava o ovom slučaju nisu dospeli do javnosti.

Kako su tada izjavljivali prethodni funkcioneri Opštine Grocka, Dragoljub Simonović i Živadinka Avramović, ovaj nekorišćen i nefunkcionalan put kroz njive i livade, koji meštani (osim ekipe Miljkovića i Belivuka) nisu ni koristili, presvučen je skupocenim asfaltom u dužini od oko 5 kilometara sve do „kuće strave“. Ne samo da su se meštani Ritopeka tada javno bunili, očekujući od Opštine Grocka asfaltiranje prioritetnih deonica u selu, već je isti put urađen bez ikakve projektno-građevinske dokumentacije, javnog tendera i pratećih građevinskih dokumenata. Ili oni pak postoje, ali ih “SRBIJAPUT a.d.” prikriva od javnosti!? Opštinski funkcioneri su tada javno izneli sumnju da iza ovog poduhvata stoje ili tadašnji gradski funkcioner Goran Vesić ili koordinator SNS za Grocku Milosav Miličković.

„Čudno je da je taj put završen za par dana. Neko sa visokog mesta je to odlučio“, rekao je tada Simonović.

Ono što izaziva osnovane sumnje i što iziskuje istragu nadležnih organa jeste upravo prikrivanje informacija o ovom asfaltiranju, ne samo od strane odgovornih lica u “SRBIJAPUT a.d.” već pre svega i od onih lica koja su im to naredila i koja faktički vrše uticaj na poslovanje ove kompanije. To je upravo Žarko Kosović. Ovako sprovedeno asfaltiranje ne samo da samo po sebi predstavlja krivično delo, s obzirom na to da nije praćeno tenderom i u smislu Zakona potrebnom projektno-tehničkom dokumentacijom i neophodnim dozvolama, već otvara pitanje i mogućeg doprinosa nedelima Belivuka i Miljkovića.

Podsećamo da je na ovoj lokaciji mučki ubijeno i samleveno u mesarskim mašinama od 10 do 12 nestalih lica. S obzirom na to da je asfaltiranje ciljno sprovedeno do “kuće strave” koju su oni koristili, kao i da nije moglo biti izvedeno bez komunikacije i kontakta sa njima, postavlja se pitanje da li su lica koja su naredila u ovoj kompaniji asfaltiranje, bila očigledno svesna da istim doprinose poslovima i radnjama ove kriminalne grupe.

Iz logike stvari proizilazi da su ovim asfaltiranjem odgovorni iz “SRBIJAPUT a.d.” svesno ili nesvesno faktički pomogla u izvršenju krivičnih dela tako što su asfaltiranjem neprohodnog puta do ove kuće, stvorili uslove i otklonili prepreke za njihovo izvršenje. Pretpostavljamo da niko svestan i normalan ne bi učestvovao u takvom vidu pomaganja, naročito ne ovako referentna i uspešna kompanija, ali ignorisanje odgvornih u kompaniji da odgovore javnosti upravo izaziva takve sumnje.

Kosović, inače obučen u najluksuzniju ekstravagantnu odeću brenda “Luj Viton”, optočen dijamantskim nakitom i skupocenim satovima, svojom estetikom i pojavom stvara utisak ne uspešnog biznismena već američkog repera ili lica iz kriminalne sredine. On svakodnevno organizuje skupocene ručkove u beogradskom Restoranu “Franš” gde mu, gotovo uvek, društvo prave visoki funkcioneri Uprave saobraćajne policije i MUP. Takođe su ekipe u istom sastavu viđene na nekoliko svetskih prvenstava u fudbalu, na koja je put finansirao Kosović i njegova kompanija “Bora Kečić – specijalni transporti d.o.o.”

Možda upravo u ovome leži i “tiha korupcija” odnosno odgovor na poslovnu šemu po kojoj je “Bora Kečić” uz pomoć “SRBIJAPUTA” ostvario vodeću poziciju u prevozu specijalnih tereta na štetu konkurentskih kompanija. Kompanija “SRBIJAPUT a.d.” je imalac javnih ovlašćenja od strane države gde obavlja vagarske poslove u kontroli vanrednih prevoza. Kosović, koji utiče na poslovnu politiku ove kompanije, je sa druge strane i vlasnik kompanije “Bora Kečić” koja takođe obavlja vanredne prevoze. Ovi prevozi inače donose basnoslovne cifre. Gotovo u većini slučajeva, kada “Bora Kečić” ne dobije željene poslove ili kada želi da sabotira konkurenciju, po uhodanom modelu se na osnovu “anonimne prijave”, pojavljuje u vanrednoj kontroli vozilo saobraćajne policije, saobraćajni inspektor i “SRBIJAPUT” sa vaga-kombijem nakon čega se vozila konkurencije isključuju iz saobraćaja i sprovodi opstrukcija u radu. Po pravilu se pod različitim pritiscima i uz najsitnije manjkavosti takva vozila isključuju iz saobraćaja. Time im se ujedno prouzrokuju i višemilionbske štete u vidu penala, danguba, naplaćenih auto-dana i slično.

Poslednji takav scenario se desio u “Specijalnoj luci” Pančevo, gde su vozila konkurentske firme “2. maj” bez osnova isključena iz saobraćaja van javnog puta, ukinute su im dozvole bez valjanog obrazloženja i pravnog akta, a vlasnici više puta maltretirani od strane saobraćajne policije i inspekcija o čemu su sačinili i video-zapise. Takođe je po nečijem nalogu na izlaznoj kapiji luke skoro 10 dana bilo danonoćno postavljeno zatamnjeno vozilo škoda sa blinkerima registrovano na BIA (registarskih oznaka BG1155EC). Verovatno postavljeno sa zadatkom da onemogući iz luke izlaz vozila kompanije “2. maj” i specijalnih tereta u vidu transformatora za projekat EXPO.

Da li je u pitanju privatni aranžman nekoga od službenika ili rukovodilaca BIA ili je zapravo to bila službena radnja, mada se ne vidi osnov za istu, s obzirom na delokrug nadležnosti, ostaje da istraži nadležna uprava u BIA. Kosović inače voli da ističe svoje prijateljstvo i bliskost sa SPS, a koji je prema njegovom navodima i pomagao u godinama unazad.

FOTO: Privatna arhiva