Aleksandar Šapić je rekao i da će gradski budžet za 2025. godinu biti gotovo isti kao 2023, ali u suštini nešto manji s obzirom na to da su u međuvremenu povećane plate koje se finansiraju iz budžeta.
Naglasio je, međutim, da to ne znači da će se odustati od bilo kog najavljenog projekta ili socijalne mere, uključujući i besplatan ulaz od 1. januara 2025. godine.
„Nisam baš ja tolika budala kako možda nekad izgleda. Kad sam došao, setite se da sam tada smanjio prevoz za 30 odsto. Ja tada nisam želeo da kažem koji je moj krajnji cilj. Moj krajnji cilj je bio besplatan prevoz. Ali smo morali da idemo postepeno. Da pokušamo da čitav gradski aparat smanji nepotrebne troškove (…) Da li to možemo da izdržimo? Nije to ništa preko kolena doneto. Apsolutno da“, uverava gradonačelnik.
Šapić je pojasnio da je moguće da će biti nekih kredita, ali „u okviru snage grada koje on ima sa svojim budžetom da to može da isplati“.
„A znate, ako mi uspemo za ovaj mandat da oporavimo sav javni prevoz, kupimo sva nova vozila, onda možda za par godina neko može i da razmišlja da vrati plaćanje javnog prevoza. Što možda i ne bi bilo nelogično. Ali u politici za koju ja smatram da je ispravna, to treba da bude jedna od glavnih socijalnih mera, koja treba ne samo da pomogne ljudima da ta neka sredstva mogu negde druge da iskoriste, nego i da smanje zagađenje u gradu“, rekao je Šapić.
Skupština grada će danas, najavio je Šapić, dati mogućnost gradu da pređe sa trolejbuskog na električna vozila.
„Ja sam zagovornik toga već dve godine, bilo je tu nekih koji su smatrali da to možda ne treba raditi. Ja mislim da trolejbuska infrastruktura i mreža koče razvoj grada, da nam ne omogućavaju da menjamo linije u skladu sa razvojem grada, da estetski nije lepa, da je kvalitet te usluge daleko bolji ukoliko biste imali čisto električno vozilo koje danas imamo, da biste za početak otvorili nebo pa iznad Slavije, iznad Takovske, Svetogorske itd. kada podignete glavu, ne biste imali paukovu mrežu za Spajdermena“, rekao je.
Istakao je da će, kakvu god odluku grad da donese, sva vozila javnog prevoza u širem centru grada biti ekološka – odnosno ići će ili na struju ili na gas, a ne na naftu ili benzin.
„Mislim da su slične cene (trolejbusa i električnog autobusa), ali mi sad razmatramo različite opcije. Ono što ja želim je da se što manje grad zadužuje da bi investirao u vozila (…) Videćemo možda i tu budemo stvorili neko javno-privatno partnerstvo, pa neko drugi bude investirao (…) Ako ne, ići ćemo na kupovinu, to nam iziskuje još dodatno povećanje kreditnog zaduženja, ali dobro“, kazao je gradonačelnik.
Što se tiče raskida ugovora sa Lastom koji je u međuvremenu povučen sa dnevnog rada današnje sednice Skupštine grada, Šapić je rekao da taj prevoznik više ne ispunjava standarde kvaliteta i ispravnosti autobusa.
FOTO: Fonet/Zoran Mrđa