Konzorcijum privatnih prevoznika „BG Bus prevoz“ podneo je zahtev za povećanje cene rada za autobuse sa pogonom na gas za 9,42% dok je za autobuse sa pogonom na evrodizel traženo poskupljenje od 5,54%, pravdajući takav potez povećanjem prosečne bruto zarade u Beogradu i poskupljenjem gasa, a ovaj predlog će se naći na sledećoj sednici Skupštine grada u petak 19. septembra, saznaje sindikat “Centar ‒ GSP Beograd”.

Konzorcijum privatnih prevoznika koji čine i prevoznici &LC Group, ASP Strela-Obrenovac, Banbus, uprava grada je angažovala u septembru 2024. godine na 84 linije gradskog prevoza, sa više od 500 vozila, oduzimajući pritom brojne linije Gradskom saobraćajnom preduzeću kako bi umesto javnog gradskog prevoznika angažovala vozila privatnih preduzeća.

Vrednost samo ovog ugovora je čak 171,18 milijardi dinara, odnosno oko 1,46 milijardi evra, a ovo je već drugo poskupljenje koje konzorcijum privatnih prevoznika traži za samo godinu dana. U ovogodišnjem budžetu grada za plaćanje prevoznicima, pre ovog poskupljenja, već je namenjeno neverovatnih 34,58 milijardi dinara, od čega je samo u prvih šest meseci potrošeno 20,59 milijardi dinara, što bez sumnje znači da će razlika u novcu do kraja godine morati da se nadomesti iz nekih drugih gradskih projekata i javnih usluga kako bi se pokrila davanja za javni prevoz, od čega najveći deo odlazi na privatne prevoznike.

Dok se građanima nudi „besplatan javni prevoz“, iza paravana se iz gradske kase izvlače milijarde koje služe za bogaćenje malog broja ljudi, tako da Beograd izdvaja petinu svog budžeta samo za javni prevoz. Za novac koji građani iz budžeta plaćaju, možemo da imamo javni prevoz kao u Beču, Budimpešti ili Pragu, a građani koji svakodnevno koriste vozila javnog prevoza znaju na kom je on nivou i da li uloženi novac zaista opravdava uslugu koju dobijaju.

Podsećamo da je i dalje neizvesna nabavka novih vozila za GSP „Beograd“, zbog brojnih tendera koji su obustavljeni, a u okviru kojih je planirana nabavka 170 solo autobusa, 130 zglobnih, 100 tramvaja i kupovina novih trolejbusa i elektroautobusa, zbog čega je krajnje vreme da se u rešavanje ovog pitanja uključe i republički organi vlasti, kada već uprava grada nije u stanju da se brine o svom najvećem gradskom preduzeću.

SINDIKAT CENTAR ‒ GSP BEOGRAD