Bračni par Svetislav i Gordana Goncić, koji vode dva beogradska pozorišta, više nisu članovi Udruženja dramskih umetnika Srbije, saznaje portal Nova.rs.
Iz esnafskog udruženja, čiji su članovi bili dugi niz godina, izašli su na sopstveni zahtev. U Udruženju dramskih umetnika Srbije potvrđeno je da Svetislav i Gordana Goncić više nisu članovi UDUS-a.
Takođe, imena glumca i upravnika Narodnog pozorišta u Beogradu i dramaturškinje i upravnice Ateljea 212, kad se posegne za pretragom baze podataka članova ovog udruženja, koja je dostupna na sajtu UDUS-a, više ne postoje.
Udruženje dramskih umetnika Srbije pridružilo se tada „protestu dela kulturne javnosti povodom nedavnih tragičnih događaja u Novom Sadu, kojom prilikom su uhapšeni reditelj Nikola Končarević i student Akademije umetnosti Relja Stanojević“.
Indikativno je što je bračno-umetnički par Goncić istupio iz članstva jednog od najstarijih i najreprezentativnijih udruženja u kulturi ove zemlje nakon nedavnih protesta, ponukanih tragedijom u Novom Sadu.
– Zajedno sa njima izražavamo oštar protest zbog činjenice da su ovi ljudi uhapšeni samo zato što su tražili odgovornost nadležnih za pogibiju nevinih ljudi na novosadskoj železničkoj stanici. A tražili su samo ono što minimum moralne i ljudske odgovornosti nalaže – da svi oni koji su za pogibiju tih ljudi odgovorni budu privedeni pred lice pravde… Reč je o apelu da ne dopustimo da takav stepen neodgovornosti i nemorala ugrozi još neke živote – stajalo je u saopštenju Udruženja dramskih umetnika Srbije, koje je potpisao predsednik UDUS-a Nebojša Dugalić.
Nakon toga glumci Narodnog pozorišta, koje od 2021. kao upravnik vodi Svetislav Bule Goncić, izrazili su protest zbog hapšenja svojih kolega u Novom Sadu nakon odigrane predstave „Majstor i Margarita“ 17. novembra na Velikoj sceni nacionalnog teatra. Glumac Pavle Jerinić pročitao je tad zahtev UDUS-a u kom se traži puštanje na slobodu njihovih uhapšenih kolega i preuzimanje odgovornosti za tragediju na Železničkoj stanici Novi Sad. Goncić je odmah reagovao saopštenjem u kojem je ocenio da je taj čin „na sceni Narodnog pozorišta, sproveden bez dozvole Uprave Narodnog pozorišta, očigledno kršenje pravnog okvira radnog procesa”. Upravnik nacionalnog teatra dodao je da je „sramota da se to radi u nacionalnoj kući, jer se na taj način ova kulturna institucija instrumentalizuje, uvodi u politizaciju i postaje platforma za promociju partikularnih političkih stavova što nije ni cilj ni zadatak Narodnog pozorišta“.
FOTO: FoNet/Božidar Petrović